loading...
مرکز تعمیرات سخت افزاری
c-plus بازدید : 147 یکشنبه 07 بهمن 1397 نظرات (0)

ترموستات کولرگازی شارپ


ترموستات کولرگازی، از آن دست قطعاتی است که امکان بروز خرابی و اشکال در آن بالاست. در صورت بروز اشکال در این قطعه، فرآیند قطع و وصل شدن جریان برق به کمپرسور، به خوبی انجام نشده و تعادل دمای کولر گازی برهم‌می‌خورد. در حال حاضر ترموستات‌های بکاررفته در کولرهای گازی یا الکترومکانیکی هستند و یا الکترونیکی که این مسئله می‌بایست در حین تعمیر ترموستات کولرگازی شارپ مدنظر قرار گیرد. در این مقاله برآنیم تا شما را با ترموستات کولر گازی شارپ، علل خرابی ترموستات کولر گازی و در نهایت شیوه تعویض آن آشنا سازیم. توصیه می‌شود در صورت بروز اشکال در ترموستات کولرگازی شارپ، روند عیب‌یابی و تعمیر آن را به کارشناسان مجرب در حوزه تعمیر کولر گازی شارپ بسپارید و از دستکاری‌ قطعات کولر خودداری نمایید.



تعویض ترموستات کولر گازی شارپ

یکی از عیوب رایج پیش آمده در کولرهای گازی شارپ که تعویض ترموستات را ضروری می‌سازد، کار کردن یکسره کولر و تولید سرمای بیش از اندازه است. بروز چنین اشکالی غالباً به دلیل جوش خوردگی کانتکت های ترموستات کولرگازی شارپ اتفاق می‌افتد. برای تست این مشکل، کافی است تا ولوم ترموستات را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. در صورت خاموش نشدن ترموستات، باید آن را تعویض کرد زیرا دچار اشکال شده و قادر به ادامه کار نیست.

مورد دیگری که با مشاهده آن می‌توان پی به خرابی ترموستات کولرگازی شارپ برد، کار نکردن کمپرسور کولرگازی است. به عبارت دیگر، یکی از دلایل کار نکردن کمپرسور، خرابی ترموستات کولر گازی است. مورد دیگر قطع نشدن کمپرسور و کار کردن دائم کمپرسور کولر گازی است که علت این مشکل نیز می‌تواند خرابی ترموستات کولر گازی و یا خرابی برد کولرگازی باشد.

تعمیر کمپرسور کولر گازی شارپ

منظور از تعمیر کمپرسور کولر گازی شارپ ، تنظیماتی است که با توجه به برخی موارد خاص، بر روی این قطعه اعمال می‌شود. ترموستات کولرگازی شارپ نیز، همانند تمامی کنترل‌کننده‌های شناور، برخوردار از دو نقطه دقیق وصل (cut in) و قطع (cut out) است. تنظیم ترموستات کولر گازی Sharp با توجه به این دو نقطه و تفاضل میان آنها (اختلاف بین دمای و قطع) انجام می‌شود. (ترموستات‌ها دارای یک نقطه تنظیم نیز هستند). ترموستاتی که نقطه تنظیم آن رویC˚ ۲ و نقطه تفاضل آن رویC˚ ۴ تنظیم شده است تا زمانی که دمای حس شده به C˚ ۴ نرسد قادر به روشن کردن کمپرسور نخواهد بود. بعلاوه تا زمانی که دمای حس شده به C˚ ۰ افت نکند، امکان خارج‌سازی کمپرسور از مدار وجود ندارد. ترموستات کولر گازی شارپ دارای  نقطه تنظیمC˚ ۲ و یک نقطه تفاضل درجه سلسیوسی بین دماهای وصل و قطع است. مقدار تفاضل به نوع محصول و جای عضو حس کننده بستگی دارد. هر گاه عضو حسگر ترموستات برروی محصول نصب شده باشد و دمای محصول را مستقیماً کنترل کند تفاضل C ˚۱ تا C ˚۲  است. از سویی دیگر هر گاه حسگر ترموستات در سالن نصب شود و کنترل دمای دستگاه به واسطه دمای سالن انجام پذیرد تفاضل حدود C ˚ ۳  تا C ˚ ۴ است. در بسیاری موارد، حسگر ترموستات بر روی اواپراتور نصب می‌گردد و دمای کولر به واسطه دمای اواپراتور کنترل می‌شود؛ در این حالت تفاضل باید مابینC ˚ ۸ تاC ˚ ۱۲ باشد.


سرویس و تعمیر کولر گازی شارپ

تعمیر کولر گازی شارپ در صورتی که توسط کارشناسان انجام پذیرد علاوه بر کاهش هزینه های جاری بالاترین بهره‌وری را با خود به همراه خواهد داشت. سرویس این محصول نیز به ویژه با شروع فصل گرما اهمیت ویژه می یابد زیرا گرمای این فصل برای بسیاری از هموطنان تنها با استفاده از کولر گازی قابل تحمل میگردد.

اما توصیه های کارشناسان در باب تعمیر کولر گازی شارپ چیست؟ در ابتدای فصل تابستان می‌بایست ابتدا کولرها را سرویس کرده و چنانچه نیازی به تعمیر داشته باشند آن‌ها را ترمیم و تعمیر نمود.

کارشناسان توصیه می‌کنند سرویس و تعمیر کولر گازی شارپ به دست یک سرویس کار مجاز انجام شود تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود؛ اگر در جستجوی یک تعمیر کار متخصص در زمینه تعمیرات کولر گازی هستید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات کارشناسان ما بهره‌مند گردید. کارشناسان ما به دلیل سال‌ها کار با این محصولات و تعمیرات کولرهای گازی، قادر به رفع و بهسازی تمامی اشکالات موجود در این تجهیزات می‌باشند.

تعمیرات کولر گازی شارپ

نکات مهم در سرویس های دوره‌ای و تعمیر کولر گازی شارپ

در این بخش به ذکر نکاتی می پردازیم که می بایست پیش از اقدام به سرویس و تعمیر کولر گازی شارپ به آنها توجه شود. نکته نخست آن است که سرویس و تعمیر کولر گازی شارپ تنها در صورتی مفید خواهد بود که توسط کارشناسان و متخصصان این کار انجام پذیرد.

در غیر اینصورت، این کار تأثیری در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه های جاری نخواهد داشت و چه بسا زمینه‌ساز خرابی‌های دوچندان در این دستگاه گردد. عدم توجه به سرویس به موقع کولر گازی و به تأخیر انداختن آن، افت عملکرد قطعات این دستگاه را به همراه خواهد داشت.

اگر سرویس و تعمیر کولر گازی به موقع انجام شود، به دلیل گردگیری ها و رفع نواقص احتمالی، افزایش عمر مفید این دستگاه را در پی خواهد داشت. کارشناسان توصیه می‌کنند سرویس و تعمیر کولر گازی شارپ صرفاً به دست یک سرویس کار مجاز انجام شود تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود؛

اگر در جستجوی یک تعمیر کار متخصص در زمینه تعمیر کولر گازی هستید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات کارشناسان ما بهره‌مند گردید. کارشناسان ما به دلیل سال‌ها کار با این محصولات و تعمیر کولرهای گازی، قادر به رفع و بهسازی تمامی اشکالات موجود در این تجهیزات می‌باشند.


منبع: نمایندگی شارپ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 728
  • بازدید کلی : 4,980